7 Jan 2012

Tentang HATI dan PERASAAN, JANJI & TERTIPU :(

HATI...
Bile sebut pasal hati, bile crite tentang perasaan, mmg teramat sukar nk dimengertikan. Bahagia sungguh hidup orng yg x de perasaan ni. Pejam celik, siang malam langsung x de masalah. Letak je kepala kt bantal, zzzzzzzzzzz lena!! Aku x tahu, sampai bila kah darjah kesabaranku ade kt hati ni. Mungkin esok, lusa atau tulat, atau mungkin da x bisa bertahan lagi?? Sape tahu?? Aku sendiri pun x pasti. Mmg benar, ini takdirku, da tertulis di Luh Mahfuz... tp x kan nak biarkan aje?? Aku sentiasa diTipu... Aku mmg x bole terima kenyataan ini. X Boleh! Aku tahu, diamm membisu seribu bahasa x kan dpt selesaikan masalah. Tp aku da penat, sungguh2 penat.. Aku bole Pasrah tapi aku x akan pernah ReDha dgn ape yg terjadi.

PERASAAN.....
Mmg x salah kalau aku ckp dia langsung x de perasaan.. Baginye, kisah hari ni, abis hari ni. x payah nk dikenang2. Buat salah, minta maaf, lepas tu tutup cerita. Perasaan org yg disakiti langsung dia x kesah.. X pernah kesah... 

JANJI.....
Aku da lelah dgn kata janjinye.... lelah, benar2 lelah. Ape lg istilah yg aku nk kate? Kata Janjinye ibarat menjirus air di padang pasir yg tandus lg kontang.... sekontang Hatinye. Selepas ni, x akan ade lg kata janji. Jgn mencemarkan istilah janji, kerana ia x layak untuk dia ucapkan...

TERTIPU
Bila kepercayaan da dirobek2, mmg amat payah nak diperbaiki. Dijahit, ditampal namun parut lukanye pasti ade. Kenape harus meniPu??? Bukan sekali dua, malah berkali2?? Jgn sampai istilah Jemu dtg menggamit.... Aku pun manusia biasa, Aku bukan Malaikat. Aku da menerima seadanye, malah turut membantu!! Ape lagi yg dia mahu??? Mungkin ape yg aku lakukan x pernah lekat di hatinye. Aku amat2 terasa da semakin JaUh darinye, jaUh.... Aku x mahu ungkit ape yg berlaku dulu, Allah da kurniakan akal fikiran pada dia... Sebijak mane menipu., sepatutnye lebey bijak tuk menilai yg mane buruk dan baik. Berkali2 aku mengingatkan dia, jgn  TiPu aku kerana PetunjukNye sentiasa bersamaku...

SYUKUR
Sesungguhnye aku amat2 bersyukur ke hadrat Ilahi kerana sentiasa memberi petunjuk kepadaku... 
Akhiran kata dariku," Kalau rasa apa yg dilakukan itu betul, TERUSKAN lah...., maka selepas ini haluan kite akan berbeza" :)

p/s : cerite ni berlaku di afrika, bukn di m'sia... huk hik huk hik

No comments:

Post a Comment