10 May 2012

MEMORI MGHS & FB


MEMORI MGHS & FB

Salam buat semua saudaraku, sahabat handaiku, teman2ku di mana jua berada.. Syukur Alhamdulillah kita diberi kesempatan lagi untuk bersua :)

Begitu pantas putaran masa... Setelah hampir 25 tahun berlalu, takku sangka dapat berhubung kembali dengan rakan sekelasku (Sabahan Student) yang telah kembali ke daerah tanah tumpahnya Kundasang yang berada nun jauh di bawah bayu.. Bila on9 je, ade friend request dari Noridah Gabas..rakan sekelasku dari form 1 hinggalah form 5.  Itulah baiknye FB ni, walau ade orang sibuk2 ckp FB ni x berfaedah lah, ape lah, tapi bagiku semua tu terpulang pada individu tu sendiri.. Semua benda ade baik, ade buruknye..

Bagiku pula, FB telah byk mendekatkan aku pada yang jauh, merapatkan pada yang renggang dan menemukan pada yang terpisah.. Begitulah canggihnya dunia zaman sekarang.. Semuanya di hujung jari saje..

Ape pun tuk semua sahabat, kawan, teman dan teristimewa anak2 sekelian... Jgn salahkan FB andainye kita terleka, jgn salahkan Twitter andainye kita terpesona dan jgn salahkan alam Ciber sekiranya langkah kaki anak sekolah ke Ciber Cafe..

Tepuk dada, tanya selera.. Di mana ada kemahuan, di situ ada jalan.. Kalau yang buruk kita pilih, buruk lah jadinya. Kalau yang baik yang kita ikut, InsayaAllah yang baik bakal kita perolehi... Bagi diriku, syukur yang tak terhingga kerana kurniaanMu ini..

AMIN


   

1 comment:

  1. Btol2..pandai guna, byk kebaikan dr keburukan nya.

    ReplyDelete